03-7441123

איך לבקש העלאת שכר – הטיפים שיעזרו לכם לקבל העלאה

בקשה להעלאת שכר יכולה להיות משימה מאיימת, אבל זהו צעד חיוני בקידום הקריירה ובהבטחה שאתם מתוגמלים בהוגנות על הכישורים והתרומות שלכם. לפני שצוללים לשאלה של איך לבקש העלאת שכר, חשוב להבין למה זה מגיע לכם מלכתחילה.

הערכת האחריות וההישגים הנוכחיים שלכם – הקדישו רגע להרהר על התפקיד הנוכחי שלכם ועל האחריות שלקחתם על עצמכם מאז שהתחלתם. האם לקחתם על עצמכם משימות או פרויקטים נוספים שתרמו להצלחת הצוות או החברה שלכם? עירכו רשימה של ההישגים וכמתו אותם עם תוצאות מדידות. זה יבנה לכם ביסוס חזק למה אתם צריכים לקבל העלאה.

חקרו מגמות שכר בענף שלכם – כדי לאמוד אם אתם מקבלים שכר נמוך, חיוני לחקור את מגמות השכר בענף שלכם. חפשן מקורות מכובדים כגון סקרי שכר או דוחות בענף המספקים תובנות לגבי השכר הממוצע לאנשי מקצוע בתחום. השוו את המשכורת הנוכחית שלכם עם הסטנדרטים בתעשייה כדי לקבוע אם אתם מקבלים פיצוי הוגן. נתונים אלה יתמכו בטיעון שלכם להעלאה על בסיס שווי שוק.

זיהוי הצמיחה וההתפתחות שלכם – ענו על השאלה, כיצד גדלתם מבחינה מקצועית מאז שהתחלתם בתפקיד הנוכחי. האם רכשתם מיומנויות חדשות או השלמתם הכשרה נוספת שהגדילה את הערך שלכם כעובדים? האם קיבלתם על עצמכם תפקידי מנהיגות או הדרכת אחרים בצוות? הדגשת הצמיחה האישית והמקצועית שלכם תוכיח למעסיק שהגדלתם את הערך שלכם ומגיע לכם העלאה בשכר.

מה הערך שאתם מביאים לחברה

כאשר רוצים לגשת עם בקשה להעלאת שכר, חשוב לאסוף עדויות על התרומות שלכם ועל הערך שהבאתם לחברה. התחילו בהכנת רשימה של ההישגים שלכם, כגון פרויקטים מוצלחים שהובלתם או אבני דרך משמעותיות שהשגתם. הדגישו את כל המקרים שבהם עבדתם מעל ומעבר לתפקידים שהוקצו לכם, חסכתם כסף לחברה או שיפרתם תהליכים.

בנוסף, איספו כל משוב חיובי או המלצות מעמיתים, לקוחות או מנהלים המדגישים את הכישורים וההשפעה שלכם על הארגון. אימות חיצוני זה יכול להיות כלי רב עוצמה בהדגמת הערך שלכם לחברה.

כמתו את ההישגים שלכםך במידת האפשר, באמצעות מספרים או אחוזים ספציפיים כדי להציג את התוצאות המוחשיות של העבודה שלכם. לדוגמה, אם הטמעתם מערכת חדשה ששיפרה את היעילות, כימתו את החיסכון בזמן או בעלויות שהיא יצרה. הצגת הנתונים תהפוך את הבקשה שלכם למשכנעת יותר ותציג את היתרונות הקונקרטיים שהבאתם לחברה.

חשוב גם להתאים את ההישגים שלכם למטרות ויעדי החברה. הראו כיצד הכישורים שלכם תרמו ישירות להצלחת החברה או סייעו בהשגת יעדי מפתח. באופן זה אתם מוכיחים שהבקשה להעלאת שכר היא על התועלת ההדדית של הכרה ותגמול על התרומה החשובה שלכם לחברה.

זכרו לארגן את הנתונים בצורה ברורה ותמציתית, תוך יצירת נרטיב משכנע המציג את הערך שלכם. השתמשו במידע זה במהלך הפגישה עם הממונה, תוך מתן דוגמאות ואנקדוטות ספציפיות הממחישות את ההשפעה שלכם.

איך לבקש העלאת שכר

העיתוי הוא חשוב - מתי לבקש העלאה

קחו בחשבון את ביצועי החברה ויציבות פיננסית

כשזה מגיע לבקשת העלאה, לתזמון יש תפקיד מכריע. חשוב לקחת בחשבון את המצב הכללי ואת הביצועים של החברה לפני תחילת השיחה. אם החברה עוברת תקופה של חוסר יציבות פיננסית או מתמודדת עם אתגרים, ייתכן שזה לא הזמן המתאים להגיע עם בקשת להעלאת שכר. עם זאת, אם החברה משגשגת ומשיגה את יעדיה, זה עשוי להצביע על כך שיש לה את המשאבים לשקול העלאות שכר.

תזמנו זאת ביקורות ביצועים או הישגים

גישה אסטרטגית אחת לבקשת העלאה היא להצמיד את הבקשה עם אבני דרך ספציפיות או ביקורות ביצועים. לחברות רבות יש סקירות ביצועים שנתיות או דו-שנתיות שבהן ההישגים והתרומות שלכם מוערכים. זה יכול להיות זמן מתאים לבקש תוספת שכר, שכן ההישגים והערך שלכם לחברה כבר נידונים. בנוסף, אם השגתם לאחרונה אבן דרך משמעותית או תוצאות יוצאות דופן, זה עשוי להיות רגע אידיאלי להעלות את נושא השכר.

התחשבות בגורמי שוק ומגמות בתעשייה

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת תזמון הבקשה להעלאה הוא מצב שוק העבודה והמגמות בתעשייה. אם יש ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחומכם או מחסור בעובדים מיומנים, ייתכן שיהיה כדאי לבקש העלאה בשכר. חברות עשויות להיות מוכנות יותר לשמור על כישרונות מובילים על ידי הצעת משכורות תחרותיות. מצד שני, אם שוק העבודה רווי או חווה ירידה, אולי יהיה זה נבון שלא לבקש העלאה עד שהמצב ישתפר.

עם מי כדאי לדבר

חשוב לדעת למי לפנות בתוך הארגון בקשר לבקשה להעלאת שכר. באופן אידיאלי, עליכם לנהל שיחה עם הממונה או המנהל הישיר שלכם, מכיוון שהם בדרך כלל אלה שאחראים לקבל החלטות לגבי התאמות שכר. עם זאת, גם מועיל לשקול את הדינמיקה בתוך הצוות והארגון שלכם.

לפני שתתחילו את השיחה, הקדישו את הזמן כדי לבחון את מערכת היחסים שלכם עם הממונה עליכם. האם הוא היה נגיש וקשוב למשוב בעבר? אם כן, הוא עשוי להיות האדם המתאים לדון איתו בבקשות השכר שלכם. אם מערכת היחסים עם הממונה מתוחה או אם אתם מרגישים לא בנוח לפנות אליהם ישירות, שיקלו לבקש עצה מעמית מהימן או מנטור בארגון.

חשוב גם לקחת בחשבון את ההיררכיה בתוך הארגון. בהתאם לגודל ולמבנה של החברה, ייתכן שיהיו פרוטוקולים או ערוצים ספציפיים שיש לעקוב אחריהם בעת דיון בענייני שכר. מחלקות משאבי אנוש או צוות ייעודי עשויים להיות אחראים לטיפול במשא ומתן על שכר, לכן כדאי להכיר את כל המדיניות או הנהלים הפנימיים.

שיקול נוסף הוא העיתוי של השיחה. בחרו זמן שבו הממונה אינו עסוק או לחוץ, מכיוון שהדבר יגדיל את הסיכוי לקיים דיון פורה וממוקד. בנוסף, היו מוכנים לספק ראיות והנמקות מאחורי הבקשה להעלאה. זה כולל הדגשת ההישגים, הכישורים והתרומות שלכם להצלחת החברה.

איך לבקש העלאת שכר

הטבות לא כספיות

בעוד שהמוקד העיקרי של בקשת העלאה מתרכז לרוב סביב תגמול כספי, חיוני להבין גם את הערך של הטבות לא כספיות. הטבות לא כספיות יכולות לתרום באופן משמעותי לשביעות רצון מהעבודה ולרווחה הכללית, מה שהופך אותן לשיקולים חשובים בעת דיון על העלאת השכר.

בראש ובראשונה, הטבות לא כספיות יכולות לכלול שעות עבודה גמישות או אפשרות לעבוד מרחוק. הטבות אלו יכולות לשפר מאוד את האיזון בין עבודה לחיים ולספק לעובדים את החופש לנהל את זמנם ביעילות. בנוסף, חברות עשויות להציע הזדמנויות לפיתוח מקצועי כגון תוכניות הכשרה בתשלום, כנסים או סדנאות. הזדמנויות אלו לא רק משפרות מיומנויות וידע אלא גם מדגימות את ההשקעה של החברה בצמיחה שלכם.

יתר על כן, הטבות ביטוחיות, יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים הכוללת של העובד. ביטוח חיים ונכות, תוכניות פרישה ואופציות למניות הן גם הטבות לא כספיות שיכולות לספק ביטחון פיננסי ויציבות לטווח ארוך.

בנוסף להטבות מוחשיות אלו, חברות עשויות להציע גם הטבות לא מוחשיות כגון תרבות עבודה חיובית, הזדמנויות לקידום או סביבה תומכת ומכילה. היבטים אלו יכולים להגביר מאוד את שביעות הרצון בעבודה ולתרום לתחושת השייכות וההגשמה במקום העבודה.

כאשר דנים בהעלאת השכר, חשוב לשקול ולנסח את הערך של ההטבות הלא כספיות הללו. הדגישו כיצד הם תורמים לשביעות הרצון הכללית שלכם בעבודה, לאיזון בין עבודה לחיים, לצמיחה מקצועית ולביטחון כלכלי. הדגישו כיצד ההטבות הללו מתיישבות עם המטרות האישיות והמקצועיות שלכם וכיצד הן מוסיפות ערך לתפקידכם בחברה.

מה אם התשובה היא לא

קבלת "לא" יכולה להיות מייאש, אבל חשוב לזכור שזה לא בהכרח אומר סוף הדרך. במקום להתייאש, השתמשו בזה כהזדמנות להבין את הסיבות מאחורי ההחלטה ולחקור אפשרויות חלופיות. בראש ובראשונה, הישארו סבלניים. ייתכן שהמעסיק יזדקק לזמן כדי להעריך את הבקשה ולשקול אותה בהקשר של תקציב החברה וגורמים נוספים. תנו להם את המרחב שהם צריכים כדי לקבל החלטה.

אם התשובה הראשונית היא לא, אל תפחדו לבקש משוב על מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלכם בעתיד. זה מראה את המחויבות שלכם לצמיחה אישית ומקצועית וממחיש שאתם פתוחים לביקורת בונה. השתמשו במשוב זה כדי לזהות תחומים לשיפור ולעבוד עליהם במרץ.

בנוסף, אם העלאת שכר אינה אפשרית כרגע נסו צורות חלופיות של פיצויים. זה יכול לכלול משא ומתן על הטבות נוספות, כגון שעות עבודה גמישות, זמן חופשה מוגדל, הזדמנויות לפיתוח מקצועי או מבנה בונוס הקשור לביצועים. ההטבות הלא כספיות הללו עדיין יכולות להשפיע באופן משמעותי על שביעות הרצון הכללית שלכם בעבודה ואיזון עבודה-חיים.

אם אתם עדיין מרגישים שמגיע לכם העלאה בשכר, אל תפחדו לחזור על השיחה בעתיד. הגדירו לעצמכם ציר זמן והמשיכו לעקוב אחר ההישגים והתרומות שלכם. כאשר אתם לוקחים על עצמכם אחריות נוספת או משיגים תוצאות בולטות, תעדו אותן והשתמשו בהן כראיה במהלך השיחה הבאה שלכם על העלאה במשכורת.

jobzone

מחפשים עבודה? זקוקים לייעוץ מקצועי או לטיפים נוספים?

השאירו פרטים ונציגנו המנוסים והאדיבים יחזרו אליכם תוך זמן קצר.